4 mei 2022 11 min leestijd • Geschreven door: Louie Valkhof

Bol.com of Amazon gebruiken als verkoopplatform
V&D is ooit failliet gegaan omdat ze niet snel genoeg hebben omgeschakeld naar het verkopen van online producten. Bol.com is eigenlijk de Nederlandse online V&D. Bol is een bemiddelaar die we nodig hebben om sales te maken omdat er een gigantische klantenstroom is die elke dag op zoek gaat om te consumeren. Het platform brengt verkoper en koper samen op een fantastische manier. More supply, more demand.

Ze nemen een aantal dingen uit handen voor jou:

  • Marketing
  • Het bouwen van een webshop
  • Logistiek (LVB of FBA)
  • Klantenservice
  • Retouren
  • Betaalproces

Er moet wel een commissie worden afgedragen aan bol.com. Het verschilt een beetje wat voor producten je verkoopt maar het kan variëren tussen 5-12%. Ook betaal je €1 per sale. Verzenden en retouren worden ook in rekening gebracht.

De soorten bol ondernemers:

  • Resellers (bedrijven die producten mogen verkopen officieel van merken zoals: LG, Apple, Braun)
  • Traditionele retailers (bol als extra verkoopkanaal)
  • White label verkopers (Veel volume, weinig winst, merkloos)
  • Product developers (eigen producten ontwikkelen)
  • Private label verkopers (bestaande producten inkopen, branden en verkopen onder merknaam)

Het maakt dus niet uit hoe je wilt beginnen, het gaat er om dat je begint. Wij weten uit ervaring dat private label verkopers met krachtige brandbuilding ontzetten veel sales kunnen maken. Oase helpt natuurlijk al jaren online ondernemers en platform verkopers.

Oase heeft daarom iets om jou te helpen met groeien. Dit resulteert in een hogere score voor je winkel en zo stijg je in je categorie.

Meer sales maken met je online winkel!

1. Werk met LVB (Logistiek via Bol) of met FBA (Fulfillment By Amazon)
Geef al je logistiek uit handen om ervoor te zorgen dat je een stuk minder zelf hoeft te doen. Bol en Amazon hebben hier perfecte oplossingen voor. Je kan de producten bij hun in het magazijn leggen tegen vergoeding. Je draagt voorraad kosten af maar dit resulteert wel in dat je zelf geen ordes hoeft te picken. Ook heb je geen eigen magazijn nodig, hoef je geen labels te maken, hoef je geen retouren te ontvangen etc. Maak het jezelf makkelijk door een samenwerking aan te gaan met je verkoopplatform. Ook zorg je voor snelle verzending. Het kan soms zelfs de zelfde dag in huis zijn!

2. Klantervaring
Hoe de klant zijn product ontvangt is natuurlijk niet alles. Denk ook aan je klantenservice. Je kent het wel.. ‘De klant is koning’. Behandel ze dan ook zo! Dit resulteert ook in positieve reviews! Zorg voor lage verzendkosten of misschien wel geen verzendkosten. Denk aan je mailcampagne en doe een visitekaartje in de doos om de klanten te bedanken. Misschien wel een QR-scan naar de review pagina erbij toevoegen. Er zijn veel manieren om de klantervaring te verbeteren.

3. Branding en listing design
Een goed merk opbouwen zorgt ervoor dat de klant vertrouwen krijgt bij jouw producten. Je wilt ze natuurlijk laten zien dat jij een A+ uitstraling hebt en dat je behoort tot de grote spelers. Werk daarom aan een goede branding en listing zodat jij mee kan spelen met de grote spelers.

4. Goede copywriting
Vermijd lange teksten en lastige zinnen. Houdt het simpel en strak. Klanten willen weten waar ze aan toe zijn. Wees duidelijk in je taal! Zorg ook dat de tekst in je afbeeldingen goed staat en duidelijk overkomt op de klant! Werk met bullet points in de tekst en laat goed zien welke voordelen het producten nou heeft. De klant wilt namelijk een probleem oplossen met het product en jij kan daar bij helpen!

5. Een eigen website
Als de klant jou probeert te vinden op Google is het wel zo fijn dat je zichtbaar bent voor de klant met een eigen website. Zo creëer je meer vertrouwen bij de koper. Wees transparant en eerlijk.

6. Zorg voor kwaliteit!

De producten die je aanbied moeten niet zomaar kapot kunnen gaan. Zorg ervoor dat het een kwalitatief product is. Je wilt geen troep aanbieden op internet. Je zult hier ook slechte reviews mee krijgen en dat is wat je wilt vermijden. Als een product toevallig wel kapot gaat zorg er dan ook voor dat je het product kan vervangen of het geld kan terug storten. De klant is natuurlijk de ‘king of the castle’.

Aarzel dan ook niet en ga direct aan de slag om jouw winkel beter te laten converteren.

Bol.com of Amazon gebruiken als verkoopplatform
V&D is ooit failliet gegaan omdat ze niet snel genoeg hebben omgeschakeld naar het verkopen van online producten. Bol.com is eigenlijk de Nederlandse online V&D. Bol is een bemiddelaar die we nodig hebben om sales te maken omdat er een gigantische klantenstroom is die elke dag op zoek gaat om te consumeren. Het platform brengt verkoper en koper samen op een fantastische manier. More supply, more demand.

Ze nemen een aantal dingen uit handen voor jou:

  • Marketing
  • Het bouwen van een webshop
  • Logistiek (LVB of FBA)
  • Klantenservice
  • Retouren
  • Betaalproces

Er moet wel een commissie worden afgedragen aan bol.com. Het verschilt een beetje wat voor producten je verkoopt maar het kan variëren tussen 5-12%. Ook betaal je €1 per sale. Verzenden en retouren worden ook in rekening gebracht.

De soorten bol ondernemers:

  • Resellers (bedrijven die producten mogen verkopen officieel van merken zoals: LG, Apple, Braun)
  • Traditionele retailers (bol als extra verkoopkanaal)
  • White label verkopers (Veel volume, weinig winst, merkloos)
  • Product developers (eigen producten ontwikkelen)
  • Private label verkopers (bestaande producten inkopen, branden en verkopen onder merknaam)

Het maakt dus niet uit hoe je wilt beginnen, het gaat er om dat je begint. Wij weten uit ervaring dat private label verkopers met krachtige brandbuilding ontzetten veel sales kunnen maken. Oase helpt natuurlijk al jaren online ondernemers en platform verkopers.

Oase heeft daarom iets om jou te helpen met groeien. Dit resulteert in een hogere score voor je winkel en zo stijg je in je categorie.

Meer sales maken met je online winkel!

1. Werk met LVB (Logistiek via Bol) of met FBA (Fulfillment By Amazon)
Geef al je logistiek uit handen om ervoor te zorgen dat je een stuk minder zelf hoeft te doen. Bol en Amazon hebben hier perfecte oplossingen voor. Je kan de producten bij hun in het magazijn leggen tegen vergoeding. Je draagt voorraad kosten af maar dit resulteert wel in dat je zelf geen ordes hoeft te picken. Ook heb je geen eigen magazijn nodig, hoef je geen labels te maken, hoef je geen retouren te ontvangen etc. Maak het jezelf makkelijk door een samenwerking aan te gaan met je verkoopplatform. Ook zorg je voor snelle verzending. Het kan soms zelfs de zelfde dag in huis zijn!

2. Klantervaring
Hoe de klant zijn product ontvangt is natuurlijk niet alles. Denk ook aan je klantenservice. Je kent het wel.. ‘De klant is koning’. Behandel ze dan ook zo! Dit resulteert ook in positieve reviews! Zorg voor lage verzendkosten of misschien wel geen verzendkosten. Denk aan je mailcampagne en doe een visitekaartje in de doos om de klanten te bedanken. Misschien wel een QR-scan naar de review pagina erbij toevoegen. Er zijn veel manieren om de klantervaring te verbeteren.

3. Branding en listing design
Een goed merk opbouwen zorgt ervoor dat de klant vertrouwen krijgt bij jouw producten. Je wilt ze natuurlijk laten zien dat jij een A+ uitstraling hebt en dat je behoort tot de grote spelers. Werk daarom aan een goede branding en listing zodat jij mee kan spelen met de grote spelers.

4. Goede copywriting
Vermijd lange teksten en lastige zinnen. Houdt het simpel en strak. Klanten willen weten waar ze aan toe zijn. Wees duidelijk in je taal! Zorg ook dat de tekst in je afbeeldingen goed staat en duidelijk overkomt op de klant! Werk met bullet points in de tekst en laat goed zien welke voordelen het producten nou heeft. De klant wilt namelijk een probleem oplossen met het product en jij kan daar bij helpen!

5. Een eigen website
Als de klant jou probeert te vinden op Google is het wel zo fijn dat je zichtbaar bent voor de klant met een eigen website. Zo creëer je meer vertrouwen bij de koper. Wees transparant en eerlijk.

6. Zorg voor kwaliteit!
De producten die je aanbied moeten niet zomaar kapot kunnen gaan. Zorg ervoor dat het een kwalitatief product is. Je wilt geen troep aanbieden op internet. Je zult hier ook slechte reviews mee krijgen en dat is wat je wilt vermijden. Als een product toevallig wel kapot gaat zorg er dan ook voor dat je het product kan vervangen of het geld kan terug storten. De klant is natuurlijk de ‘king of the castle’.

Aarzel dan ook niet en ga direct aan de slag om jouw winkel beter te laten converteren.

louie-valkhof-eigenaar-oase-creative-linkedin

Louie Valkhof

Art Director / Eigenaar
Auteur van blog

Meer sales maken met bol.com of Amazon?